星期日, 六月 13, 2010

Français

最近学了点法语,和大家分享些学习笔记。至于,法语是不是最美的语言,就不做评价了。至少,发音算不上最美的,但法语歌还是很好听的。





Les Gens


Nombres




Comment vous appelez-vous?
Comment t'appelles-tu? (informal)

What is your name?
Je m'appelle...
My name is...
Je suis...
I am...
Je suis de...
I am from...
J'ai...
I have...
J'aime...
I like...
Je t'aime.
I love you.
Qu'est-ce que c'est
What is that?
Quelle heure est-il?
What time is it?
Bien sûr.
Of course.
Je ne sais pas.
I don't know.
Je n'aime pas...
I don't like...
Do you speak English?
Parlez-vous anglais?
Je ne parle pas français.
I don't speak French.
Do you understand?
Comprenez-vous?
Do you understand English?
Comprenez-vous l'anglais?
Je comprends.
I understand.
Je ne comprends pas.
I don't understand.
Comment dites-vous...?
How do you say...?
Quel âge avez-vous?
Vous avez quel âge?

How old are you?

没有评论:

发表评论